Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA: Predlog zakona predviđa uvođenje novog sistema tehničkog pregleda, gde će biti uveden video-nadzor. Pripadnici MUP će biti u mogućnosti da putem direktne video-veze prate događanja u stanici tehničkog pregleda. Pored toga postojaće i obaveza da se izvrši i fotografisanje vozila


Kamere Ministarstva unutrašnjih poslova ubuduće će nadgledati tehničke preglede vozila zbog čestih zloupotreba.

Ovo predviđa, pored ostalog, Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, koje će se uskoro naći pred narodnim poslanicima. S obzirom na to da ima slučajeva zloupotrebe i da vozači čija su vozila neispravna često dobiju uverenje da su im vozila tehnički ispravna, sada će to biti nemoguće.

Naime, Predlog zakona predviđa uvođenje sasvim novog sistema tehničkog pregleda, gde će biti uveden video-nadzor. Što znači da će sve agencije za tehnički pregled morati da budu povezane s policijom. Pripadnici MUP će biti u mogućnosti da putem direktne video-veze prate događanja u stanici tehničkog pregleda. Pored toga postojaće i obaveza da se izvrši i fotografisanje vozila.

Načelnik Uprave saobraćajne policije MUP Nebojša Arsov izjavio je da postupak tehničkog pregleda u Srbiji do sada nije bio na visokom nivou, ali, kako kaže, sa izmenama Zakona otvoriće se uslovi da se primeni novi sistem tehničkih pregleda.

- Sve vlasnike vozila ćemo naterati da jednom godišnje svoje vozilo dovedu u ispravno stanje, a vlasnici vozila koja su starija od 15 godina, to će morati da čine dva puta godišnje. S uvođenjem novog sistema tehničkog pregleda sva neispravna vozila će se skloniti s ulica kako bi putevi bili bezbedniji - napomenuo je Arsov.

On je dodao da statistika pokazuje da 11,5 odsto vozila u saobraćajnim nesrećama u kojima je neko izgubio život nisu bila ispravna.

Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže da je oko pet odsto saobraćajnih nezgoda izazvano zbog tehničke neispravnosti vozila.

- Zbog toga je dobro da unapredimo sistem kontrole tehničkih pregleda kako bismo sprečili da ljudi zbog toga ginu i budu povređeni. Nažalost, deo vlasnika vozila i dalje nema svest o važnosti i zbog toga je država prinuđena da preduzme ovakav vid kontrole nad stanicama za tehnički pregled - zaključuje Okanović.

 Činjenice

  • 11,5 odsto vozila u saobraćajnim nesrećama u kojima je neko poginuo nije bilo ispravno.

 Najčešći kvarovi uočeni prilikom tehničkih pregleda.

  • problem s kočionim sistemom,
  • problemi sa sistemom za upravljanje,
  • neispravna svetlosna signalizacija.
Izvor: Vebsajt Kurir, M. Branković, 21.11.2017.
Naslov: Redakcija